Page 22 - focusUnimore_luglio2025
P. 22

“Sport e benessere: la strada per l’eccellenza”: un

        evento al DISMI



























                  “Sport and Wellbeing: The Road to Excellence” – An Event at DISMI
                  In early June 2025, the Department of Sciences and Methods for Engineering hosted the event “Sport and
                  Wellbeing: The Road to Excellence”, focused on how university students can successfully balance aca-
                  demic studies with high-level competitive sport. Structured as a roundtable discussion, the event offered a
                  multidisciplinary perspective on time management, mental wellbeing, and physical performance. Experts in
                  sports psychology, nutrition, and mental coaching contributed to the discussion. Among them, Professor Isa-
                  bella Morlini introduced the Unimore Sport Excellence (USE) project, launched in 2017 to support student-
                  athletes through a structured dual career system. Valentina Gottardi, Olympic beach volleyball athlete and
                  USE student, shared her personal journey of combining academic commitment with elite sport. The initiative
                  highlighted Unimore’s strong commitment to student wellbeing, the promotion of sporting talent, and the
                  encouragement of healthy lifestyles within the university community.


















                        l Dipartimento di Scienze e Metodi     re con successo gli studi accademici e la pratica
                        dell’Ingegneria ha organizzato, all’i-  sportiva di alto livello. L’iniziativa si è proposta di

                        nizio di giugno 2025, un interessante   offrire uno sguardo concreto e multidisciplinare
                        evento dal titolo  “Sport e benesse-   su un tema oggi di grande attualità, che interessa
                  Ire: la strada per l’eccellenza”, un         un numero crescente di giovani impegnati tanto
                appuntamento  pensato  per riflettere  in maniera   nella formazione universitaria quanto nell’attività
                approfondita su come uno studente o una stu-   agonistica.
                dentessa universitario/a possa riuscire a concilia-
                                                                 Durante l’incontro si è parlato non soltanto degli




                                                           22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27